Skuteczne taktyki obrony ceny
- Opanowanie praktycznych technik, konkretnych wypowiedzi, daje możliwość osiągnięcia korzystnego rezultatu negocjacyjnego i prowadzenie rozmów cenowych na partnerskich zasadach. Uczestnicy szkolenia poznają i przećwiczą na konkretnych realnych sytuacjach sprzedażowych z ich życia zawodowego odpowiedzi na zastrzeżenia cenowe oraz skuteczną prezentację oferty.
Program:
Rozmowa o cenie jest najtrudniejszym etapem rozmowy handlowej
Jak zaprezentować produkt, nie mówiąc o cenie
- Produkty / usługi i ich cena
- Kiedy cena jest istotna?
Profilaktyka cenowa
- Jak prowadzić rozmowę, aby cena byłam tylko jednym z wielu elementów negocjacji?
- Co można zrobić już na początku rozmowy – „porozmawiamy o rzeczach, które kosztują”
Kiedy już rozmawiamy o cenie… jak zaprezentować cenę?
- Plan spotkania
- Czyszczenie przedpola
- Tryb warunkowy
- Kryteria
- Obniżanie progu oczekiwań cenowych
- Eliminacja przedwczesnych zastrzeżeń cenowych
- Holenderski targ
- Akceptuj świat
- Mordercze pytanie
- Przesunięcie odpowiedzialności
- Porównanie
- Obietnica w raju
- Coś za coś
Taktyka klienta jako podstawa do tworzenia własnej strategii negocjacyjnej
Zachowanie asertywne w czasie negocjacji cenowych. jak powiedzieć „nie”, jak zadbać o własne emocje
Metody szkoleniowe:
- Szkolenie to specjalistyczny instruktaż wskazujący na metody, które usprawniają system pracy. Szkolenie łączy w sobie zdobycie wiedzy teoretycznej, a także wiedzy praktycznej. Szkolenie pozwala uczestnikom na weryfikacje przydatności zdobytych informacji poprzez liczne ćwiczenia grupowe. Szkolenie przyjmuje formę warsztatów, aby każdy uczestnik mógł jego treść dostosować do swoich potrzeb. Analiza potrzeb wszystkich uczestników tworzy szkolenie spersonalizowane poruszające tematykę, która dla uczestników stanie się najbardziej istotna.
2 dniowe szkolenie, 16 h