Telefoniczna oraz terenowa windykacja należności
- W sytuacji kryzysu gospodarczego jeszcze bardziej doskwiera nam powiedzenie, że sprzedając cieszymy się dwa razy:, kiedy klient kupi i kiedy zapłaci. Dotyczy to zwłaszcza działów handlowych, których pracownicy coraz częściej zadają sobie pytanie: jak pogodzić windykację z obawą utraty klienta? Jak skutecznie odzyskiwać swoje należności nie niszcząc wypracowanej z klientem relacji?
Skorzystaj z naszego szkolenia i poznaj przydatne techniki!
Powody niepłacenia przez klientów
- Typologia niepłacących klientów – znaczenie praktyczne znajomości tych typów
- Jak dobierać strategię windykacyjną do typu klienta
- Najczęstsze błędy w politykach handlowych i windykacyjnych w firmach - czy moja firma nie zachęca klientów do niepłacenia?
- Czy windykacja jest równoznaczna ze stratą klienta?
- Gry klientów dłużników
- Co to znaczy „gra” i jak ją poznać w relacji „dłużnik-wierzyciel”
- Podstawowe gry dłużników: „na czas”, „na biedę”, „na krwiopijcę”
- Typowe „scenariusze” gier
- Taktyki wywierania wpływu i psychotechniki, czyli jak zmieniać scenariusz i kierunek gry dłużnika
Komunikacja z klientem dłużnikiem
- Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem
- Kluczowe reguły i zasady prowadzenia rozmów z dłużnikiem
- Radzenie sobie z emocjami
Rozmowa windykacyjna
- Jak zacząć rozmowę?
- Negocjacje windykacyjne – jak je prowadzić, jak dobierać argumenty (typy sankcji pozaprawnych i ich zastosowanie)
- Asertywność w windykacji
- Możliwości stosowania presji
- Jakie działania podjąć po rozmowie - rodzaje sankcji i zasady stosowania
Metody szkoleniowe:
- Szkolenie to specjalistyczny instruktaż wskazujący na metody, które usprawniają system pracy. Szkolenie łączy w sobie zdobycie wiedzy teoretycznej, a także wiedzy praktycznej. Szkolenie pozwala uczestnikom na weryfikacje przydatności zdobytych informacji poprzez liczne ćwiczenia grupowe. Szkolenie przyjmuje formę warsztatów, aby każdy uczestnik mógł jego treść dostosować do swoich potrzeb. Analiza potrzeb wszystkich uczestników tworzy szkolenie spersonalizowane poruszające tematykę, która dla uczestników stanie się najbardziej istotna.
2 dni szkolenia, 16 godzin