Zarządzanie zespołem – motywowanie i budowa zespołu
- Zespół to mikroorganizm, w którym od sprawnego działania wszystkich jednostek zależy sukces. A zgrany i nakierowany na realizację wyznaczonych celów - jest skarbem dla firmy. Lider zespołu oprócz niezbędnej wiedzy zawodowej, powinien również rozwijać efektywny styl zarządzania. Nasze szkolenie przedstawia zestaw kluczowych umiejętności menedżerskich takich jak dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika, wprowadzanie zasad współpracy, określanie celów zespołu, delegowanie zadań, prowadzenie spotkań coachingowych oraz kontrolowanie pracy zespołu.
Program:
Zostań liderem
- Dowiesz się na co zwracać szczególną uwagę w postępowaniu z pracownikami
- Przypatrzysz się złożonej funkcji menadżera oraz podstawowym cechom charakteryzującym lidera, nie tylko w branży sprzedaży
- Odpowiesz sobie na pytanie co jest kluczem do umiejętnego prowadzenia grupy
Umiejętność komunikacji
- W dużej mierze skuteczność menadżera zależy od jego umiejętności komunikacji
- Poznasz klucz do efektywnego komunikowania się
- Zobaczysz jak ważną rolę odgrywa przygotowanie się do rozmowy z pracownikami
- Co może zakłócić ci twoją wypowiedź?
- Dowiesz się czy lepiej słuchać czy mówić oraz jak ważna jest intonacja twojego głosu.
Szkolenie i Coaching
- Techniki wspierania rozwoju
- Instruktaż
- Trening menedżer-pracownik
- Mentoring
- Coaching – dzielenie się wiedzą z pracownikiem
- Zbudowanie wizerunku coacha i coachingu
- Pokonywanie oporu pracownika
- Umiejętność ustalanie celu coachingu
- Umiejętność kontrolowanie przebiegu rozmowy
- Trudne sytuacje w coachingu
Zarządzania przez cele
- Definiowanie celów
- Koncepcja SMART
- Negocjacja celów
- Komunikowanie celów
- Motywowanie pracowników
- Uzgodnienie celów i opracowanie planu celów etapowych
- Określenie kryteriów sprawdzania celów
- Akceptacja planowanych celów
- Kontrola przebiegu realizacji celów
- Monitoring wykonania planu jako czynnik motywujący
- Dostęp do informacji o realizacji celów
- Punkty kontrolne
- Zalety i wady zarządzania przez cele
- Przydatność wykorzystania zarządzania przez cele z punktu widzenia menadżera
Potrzeby psychologiczne w motywowaniu
- Piramida Maslowa
- Hierarchiczność potrzeb
- Wynikowość potrzeb
- Potrzeby finansowe/niefinansowe pracowników
- Motywowanie pozafinansowe
- Funkcja informacji zwrotnej w procesie komunikacji
- Sposoby udzielania informacji zwrotnej
- Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy (komunikowanie oczekiwań)
- Właściwa reakcja na informację zwrotną
- Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną
Metody szkoleniowe:
- Szkolenie to specjalistyczny instruktaż wskazujący na metody, które usprawniają system pracy. Szkolenie łączy w sobie zdobycie wiedzy teoretycznej, a także wiedzy praktycznej. Szkolenie pozwala uczestnikom na weryfikacje przydatności zdobytych informacji poprzez liczne ćwiczenia grupowe. Szkolenie przyjmuje formę warsztatów, aby każdy uczestnik mógł jego treść dostosować do swoich potrzeb. Analiza potrzeb wszystkich uczestników tworzy szkolenie spersonalizowane poruszające tematykę, która dla uczestników stanie się najbardziej istotna.
2 dni szkolenia, 16 godzin